tirsdag 27. mars 2012

Den blå time...

Med magen fylt opp av sommerfugler dro undertegnende og hennes sønn av sted til det vidgjetne stedet, kalt Ogna. Endelig var dagen kommet da kulturen skulle videreformidles til neste generasjon. 
Veien har vi kjørt før, det er bare å komme seg forbi de krappe svingene som samarbeider så dårlig med magen, opp til Karlsbu og så strake vegen mot havet. Men havet ventet ikke på oss.. Skodda kom som en isfront og innhyllet oss, mens temperaturen sank faretruende. Hadde vi nok klær? For sikkerthets skyld var soveposen med, en kan aldri vite når en legger ut på langtur....
Men, som om himmelens høye makter hadde hørt oss, så lettet tåka like etter Brusand, og fuglene sang så muntert og ønsket oss velkommen.

Det var lagt opp til et solid program. Selv hadde jeg store forventninger til O´store Vallestad og djembe-trommen. Jeg har liksom tenkt meg å lære meg et instrument.....og tenkte at her kan man la seg inspirere :-)

(Elin Furubotn: Kåseri: Vise. Syk, desverre..)

Terje Vallestad: Viser& fanteri

Randi Engelsvold: Viser.

Kim Laland:Viser.

Bjørg Ueland, Stokkeland,Grinde Pedersen 

& Gahnstrøm: Musikk, bilder & ord

Trond Ueland: Billedkunst.

Monica Kloster: Sang

Bjarne Edland: Solid trubadur

Monica Kloster skimtes i liten grad bak tømmerhugger-skjorta :-)
Kim Laland
Randi Engelsvold
Terje Vallestad
 En fin gjeng! 
Det øverste bildet er tatt i pausen, tissepausen. 
Når du reiser på et slikt arrangement med den håpefulle, så regn med at Wow!!!éne dukker opp på alle slags plasser.... Wow!, sjekk den himmelen! Og det stemmer, for i Helgåleiren så er du nær naturen. Hadde det bodd indianere på Ogna så kan du bite deg i foten på at høvdingen hadde valgt seg ut denne vesle vika, som ligger så lunt til blant lerk, graner og steinknauser!


Men nå skal ikke jeg oppholde dere lenger: Ordet er deres, jeg fikk desverre ikke med meg Bjarte Edland, ei heller trommen til herr Vallestad, så føl dere frie til å fylle ut kveldens begivenheter i kommentarfeltet under. 
Oppsummert: Herlig aften, selv om vi måtte hjem til leggetid.., og "Ja", soveposen var god å ha på hjemvei :-)


På vegne av fansen: Liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar